Etablering af nedgravede løsninger

Der kan være et stykke vej fra idé og ønske om en nedgravet affaldsstation i sommerhusområdet til den færdigetablerede løsning. Der er nemlig en hel del ting at forholde sig til i processen – især fordi der skal graves i jorden.

Der er to veje at gå – man kan som grundejerforening købe affaldsbeholderne hos en leverandør, og så selv styre resten. Eller man kan købe affaldsbeholderne og etableringen hos samme leverandør og dermed slippe for selv at skulle samle trådene.

Vi skitserer de 2 scenarier her i opslaget.

SOMMERHUSE

1: Køb beholderne og stå selv for resten

Ønsker man som grundejerforening eller lignende selv at stå for etableringen af de nedgravede affaldsbeholdere i sommerhusområdet, handler opgaven blandt andet om at:

  • Sætte sig grundigt ind i kommunens krav og retningslinjer
  • Undersøge jordbundsforhold, fx grundvandsniveau
  • Indhente LER-informationer
  • Få styr på placeringen
  • Søge tilladelser i form af bygge- eller gravetilladelser
  • Tage stilling til belægning rundt om beholderne
  • Håndtere timingen op mod beholderleverancen og entreprenørens igangsættelse

Det er nødvendigt at entrere med en entreprenør og helst en som har erfaring med at etablere nedgravede affaldsbeholdere.

Entreprenørens opgave vil typisk være:

  • Grave ud til beholderne
  • Krane beholderne i jorden og fylde op rundt om
  • Forholde sig til en evt. hældning på den afsluttende belægning

Scenarie 1

2: Køb beholderne og etableringen – og leverandøren sørger for alt

Hos joca samarbejder vi med en række erfarne entreprenører rundt om i Danmark. Det betyder, at hvis man vælger at købe affaldsløsningen og etableringen igennem joca, styrer vi hele processen sikkert i mål. Vi håndterer alt omkring tilladelser, myndighedskontakt og entreprenørarbejdet og så har vi altid en fast projektkoordinator koblet på opgaven, som er fast kontakt til både entreprenør og kunde.

Vi har mere end 30 års erfaring i netop at sikre den gode affaldsløsning – fra start til slut. Så tøv ikke med at gi’ os et ring og hør mere om dine muligheder.

Hvilke opgaver varetager en projektkoordinator hos joca?

  • Udregner affaldsvolumen og kapacitetsbehov
  • Holder styr på afstandskrav og hensigtsmæssig placering af beholderne
  • Rådgiver ud fra lokale regler og retningslinjer
  • Indhenter LER-informationer
  • Entrerer med erfarne entreprenører
  • Ansøger om evt. byggetilladelse eller gravetilladelse
  • Koordinerer etableringen ift. gravearbejde, etablering af beholdere og belægning
  • Forbinder kommunen, forsyningen og kunden i forhold til fremtidig renovationsløsning
Scenarie 2

Vær altid opdateret med seneste nyt

Tilmelder du dig vores nyhedsbrev, vil du altid være opdateret på vores seneste nyheder, aktuelle projekter og den nyeste viden om affaldsløsninger og krav, samt tips og tricks fra affaldsbranchen.

Du modtager nyhedsbrevene direkte i din indbakke.

Rigtig god læselyst!

Tilmeld nyhedsbrev

© joca

Brug for hjælp

Indtast dit navn og telefonnummer, så kontakter vi dig hurtigst muligt.